Dolegliwości związane z nietrzymania moczu – czy da się im zapobiec?

Uczucie dyskomfortu, a także nieprzyjemna wilgoć na bieliźnie i doskwierające choremu uczucie wstydu – to tylko część dolegliwości, które na co dzień towarzyszą osobom cierpiącym z powodu nietrzymania moczu. Czy da się im zapobiec?

Profilaktyka jest istotna

Nietrzymanie moczu można zatrzymać. Wymaga to jednak wdrożenia szeregu zmian w trybie życia, a także pamiętania o kilku stosunkowo prostych zasadach. Po wdrożeniu niżej opisanych działań, pozytywne zmiany są dostrzegalne w krótkim czasie. Co zatem zrobić, by zapobiec rozwojowi nietrzymania moczu?

Profilaktyka ma znaczenie

Dbałość o to, by nie pojawiły się problemy z nietrzymaniem moczu, warto rozpocząć… jeszcze zanim pojawią się kłopoty z inkontynencją. Aby to uczynić, warto regularnie trenować mięśnie Kegla. Jest to czynność, którą należy podejmować kilka razy dziennie, bez względu na to, czy problemy z nietrzymaniem moczu już wystąpiły. Dzięki regularnym treningom, kłopotliwe popuszczanie moczu czy nawet bardziej nasilone dolegliwości mogą się cofnąć.

Utrata masy ciała

Jedną z przyczyn nietrzymania moczu jest nadmierna masa ciała. Dlatego też osobom, które chcą zatrzymać pogarszające się kłopoty z inkontynencją zaleca się utratę masy ciała i uzyskanie prawidłowego BMI. Jeśli nadwaga lub otyłość są znaczące, warto zwrócić się o pomoc do dietetyka, który podpowie, w jaki sposób bezpiecznie utracić zbędne kilogramy, bez ryzyka dla organizmu.

Zmiana nawyków żywieniowych

Zmiana nawyków żywieniowych ma prowadzić nie tylko do utraty masy ciała, ale również zmniejszenia parcia na pęcherz. W tym celu należy zrezygnować ze spożywania dużych ilości napojów moczopędnych, takich jak kawa, herbata czy różnego rodzaju alkohole. Dzięki temu zapanowanie nad inkontynencją stanie się zdecydowanie prostsze.

Regularna aktywność fizyczna

Nie mniejsze znaczenie przy opanowywaniu nietrzymania moczu ma ogólna aktywność fizyczna. Wpływa ona korzystnie na ogólny stan organizmu, poprawia jego dotlenienie, a także samopoczucie. Ten ostatni czynnik ma szczególnie duże znaczenie dla osób, które inkontynencję uważają za wyjątkowo wstydliwy kłopot, a popuszczanie moczu jest dla nich powodem do chronicznego pogorszenia nastroju. Utrzymując aktywność fizyczną w dowolnie wybranej formie: spacerów, biegania, treningów fitness i innego rodzaju ćwiczeń pozwala na zdecydowaną poprawę stanu ciała, a także ducha. Uwaga: jedynym rodzajem treningów niewskazanych dla osób z problemem nietrzymania moczu jest podnoszenie ciężarów, bowiem może ono wzmagać problem.

Komfort nade wszystko

Przy wszystkich powyższych czynnościach zmierzających do poprawy sytuacji jeśli chodzi o nietrzymanie moczu, nie można zapominać również o komforcie – tak fizycznym, jak i psychicznym. Dlatego też warto zapoznać się z ofertą dostępną na poznajelly.pl i dobrać odpowiedni rodzaj materiałów chłonnych, dopasowanych do stopnia nasilenia nietrzymania moczu. Dzięki tego rodzaju ochronie znikną nieprzyjemne dolegliwości związane z ciągłymi nadkażeniami dróg moczowych, a także przykrym zapachem uryny.