Moje sposoby na napięciowy ból głowy


Bóle głowy (napięciowe) mogą pojawić się, gdy jesteśmy przepracowani, mamy mnóstwo obowiązków, do tego dochodzą problemy, sytuacje stresowe albo strach przed ważnym spotkaniem lub egzaminem. W takiej sytuacji głowa może wręcz,,pękać”. Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc załagodzić dolegliwości:
1. Spędzać dużo czasu na świeżym powietrzu (np. wychodząc na balkon).
2. Podczas monotonnych czynności, takich jak czytanie ciekawej lektury albo siedzenia przed komputerem, często zmieniać pozycje i co jakiś czas ćwiczyć mięśnie szyi oraz karku.
3. Starać się nie brać zbyt dużo obowiązków na siebie.
4. Stosować magnez oraz witaminę B 6.
5. Starać się nie narażać na sytuacje stresowe.
6. Gdy ból głowy się nasila – prosić kogoś bliskiego o wymasowanie głowy lub karku. Taki masaż relaksuje, uspokaja, a ból zmniejsza się.
7. Podczas zdenerwowania, wziąć bezpieczny lek na uspokojenie lub zwyczajnie wypić herbatkę ziołową z melisy bądź rumianku, które mogą okazać się bezpieczniejsze w stosowaniu niż niektóre leki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *