Żywność bogata w kwasy omega-3 – gdzie można ją kupić?

Wśród składników, których kategorycznie nie powinno zabraknąć w naszej diecie, są kwasy omega-3. Źródła tych korzystnych dla naszego organizmu kwasów to przede wszystkim pożywienie o pochodzeniu morskim – ryby, tłuszcze rybne oraz pochodne glonów. Nie są to oczywiście wszystkie źródła omega-3, jednak to tam jest ich najwięcej. W naszym krótkim poradniku podpowiadamy, gdzie można znaleźć produkty będące zdrowym uzupełnieniem naszej diety.

Kwasy omega-3 – źródła w pożywieniu czy suplementy? 

Dietetycy zgodnie przyznają, że to pożywienie powinno być podstawowym źródłem niezbędnych dla nas składników odżywczych. I jest w tym sporo racji, jednak doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że odpowiednie zbilansowanie posiłków może być niełatwym zadaniem. 

W takich sytuacjach oraz dla osób, które z jakichś powodów nie mogą spożywać ryb i ich pochodnych, mogą sięgać po suplementy. Sprawdź na http://www.calanoil.pl/zrodla-kwasow-omega-3-ktore-sa-najlepsze gdzie najlepiej szukać źródeł omega-3. 

Omega-3 – źródła dobrych kwasów w zwykłym sklepie 

Produkty dostępne w naszych sklepach również mogą być bogate w kwasy omega-3. Źródła, które dostępne są od ręki na co dzień to między innymi: 

Orzechy włoskie

Łatwo dodać orzechy włoskie do porannej miski płatków śniadaniowych lub mieszanki na przekąskę. Są doskonałym źródłem kwasu alfa-linolenowego (ALA), jednego z trzech kwasów tłuszczowych omega-3 i tego najczęściej występującego w roślinach. Inne orzechy również mają trochę ALA, chociaż migdały nie.

Jajka

Jaja z dodatkiem kwasów omega-3 można znaleźć w większości sklepów i na targowiskach. Kwas tłuszczowy omega-3 DHA występuje tylko w żółtkach. Białka jaj nie zawierają kwasów tłuszczowych. Delektuj się jajkami na śniadanie, a zaczniesz dzień od korzyści zdrowotnych kwasów omega-3, w tym ochrony serca i prawdopodobnie zmniejszenia ryzyka utraty pamięci.

Mleko fortyfikowane

Dzieci również potrzebują kwasów tłuszczowych omega-3, chociaż nie ma wskazówek, w jakich ilościach. Dla dzieci, które nie lubią lub nie mogą jeść ryb, dobrym wyborem będzie mleko i jogurt wzbogacone w kwasy omega-3. Źródła tego kwasu znajdują się również w produktach dla niemowląt.